Wednesday 3 September 2014

KENCING MANIS DAN CARA PERAWATAN



CARA PERAWATAN:

  1. Amalkan 63 titik jus alkali dalam 1.5 liter air untuk dihabiskan dalam sehari. dan setiap kali menuangkan air di dalam gelas, titikkan extra 7 titik jus alkali untuk lebih berkesan. Sebaiknya minum ketika perut kosong dan setengah jam sebelum makan. 
  2. Bagi mereka yang mempunyai berat melebihi 70 kg disarankan untuk minum sebanyak 2 liter air dalam satu hari dengan sukatan yang sama.
  3. Jus untuk kegunaan luaran adalah seperti cucian luka kencing manis. Setelah luka dicuci seperti biasa, spray air himax pada permukaan kulit yang luka.(kuantiti 21 titik dalam setengah botol spray). Setelah spray, biarkan air tersebut meresap ke kulit sebelum membalut luka tersebut. Dengan cara ini, insyaAllah luka tidak akan mengeluarkan bau yang kurang menyenangkan dan lalat juga tidak akan hinggap pada luka tersebut.
  4. Kemudian amalkan buat rendaman kaki dengan teman aura aroma citronella/ginger untuk menurunkan tahap gula ke paras normal. Caranya mudah sahaja, isikan air paras buku lali, segayung ais, dan satu sudu teman aura ke dalam satu besen air. Rendamkan kaki selama 20-30 minit, sebaiknya setengah jam sebelum tidur ataupun lewat petang. Amalkan 2 hingga3 kali seminggu secara berselang seli.
  5. Jangan lupa untuk buat mandian dengan teman aura aroma citronella/ginger sebagai bilasan. Caranya mudah sahaja, dengan mencampurkan 3 sudu teman aura dalam sebaldi air. Ulangi untuk 2 hingga 3 kali seminggu secara berselang-seli.
  6. Yang penting, pastikan anda konsisten dalam berubat. Pelbagai perubahan ketara akan terlihat seawal satu minggu mengikut tahap penyembuhan individu tersebut.


NOTA PENTING: 

Antara perubahan positif adalah:
  1. Bagi pesakit kronik, bacaan gula dalam darah akan meningkat terlebih dahulu sebelum kembali ke paras normal. Hal ini disebabkan tubuh sedang bertindakbalas dengan himax5 dan pankreas mula berfungsi secara normal.
  2.  Namun mengikut pelbagai testimoni berkesan, walaupun paras gula naik mendadak pada mulanya, namun tubuh terasa sangat-sangat segar. 
  3. Terdapat juga kes di mana hujung jari kaki bertukar kehitaman. Adalah diingatkan supaya jangan sesekali bersetuju jika doktor memberi cadangan untuk potong @ suntikan insulin, ini kerana ia adalah satu tindakbalas buat pesakit kencing manis kronik kerana pankreas mula berfungsi secara normal. Sebaliknya cuma dapatkan pengesahan dari doktor sahaja. 
  4. Tanya diri sendiri samada badan terasa segar atau letih. Jika letih, ambil ubatan hospital dalam kadar minima untuk mengawal bacaan gula sahaja. 
  5. Sabar dan teruskan penggunaan kerana ia akan beransur pulih dan bacaaan gula kembali ke paras normal. InsyaALLAH.
Antara perubahan negatif adalah:
  1. Terdapat juga kes di mana individu tersebut terasa sakit kepala dan sukar tidur. 
  2. Hal ini biasa terjadi jika kuantiti air tidak diambil mengikut sukatan yang disyorkan.
  3. Amat-amat DIINGATKAN supaya pesakit kencing manis konsisten dengan sukatan air yang disarankan. Lagi banyak minum air, lagi bagus. Lebih cepat tubuh bertindakbalas dengan himax. InsyaAllah.
"Sesungguhnya kita hanya berikhtiar, Allah yang Menyembuhkan"

ANTARA TESTIMONI HIMAX5:

















NAMA:           MASITAH BINTI BAHAROM
UMUR:            49 TAHUN
PENYAKIT:      MASALAH KENCING MANIS, DARAH TINGGI, JANTUNG
PRODUK:        JUS HIMAX5
HURAIAN:
SAYA TELAH MENDERITA PENYAKIT KENCING MANIS, DARAH TINGGI SERTA JANTUNG. BACAAN GULA TIDAK PERNAH TURUN BAWAH PARAS 10M/MOL DAN BACAAN KOLESTROL LEBIH DARIPADA 11. ALHAMDULILLAH SEMENJAK MENGAMALKAN JUS ALKALI HIMAX5 SELAMA 6 BULAN, PARAS GULA SAYA TELAH BERADA PADA TAHAP NORMAL IAITU 4.5 KE 5.0M/MOL DAN BACAAN KOLESTROL TELAH TURUN KE 4.5. ALHAMDULILLAH SAYA BERSYUKUR PADA ALLAH, KESIHATAN SAYA SEMAKIN BAIK DAN KEMBALI NORMAL. KINI SAYA CERIA, BERTENAGA DAN DAPAT MENJALANKAN TUGAS SEBAGAI PENDIDIK DENGAN CEMERLANG. SAYA SYORKAN SEMUA PARA GURU DAN PENDIDIK MENGAMALKAN JUS ALKALI HIMAX5 ATAUPUN MINUMAN BERALKALI HIMAX5.


NAMA:           MOHD ALI BIN ZAKARIA
UMUR:            37 TAHUN
PENYAKIT:      MASALAH KENCING MANIS, INSULIN 4 KALI SEHARI
PRODUK:        JUS HIMAX5
HURAIAN:
SAYA MENGHIDAP PENYAKIT KENCING MANIS YANG MENGGUNAKAN INSULIN, DICUCUK SEBANYAK 4 KALI SEHARI. KENCING MANIS YANG DIALAMI SANGAT TERUK TELAH MENYEBABKAN HAMPIR KESEMUA JARI KAKI SAYA DIPOTONG, MATA KIRI SAYA HAMPIR BUTA DAN PALING TERUK, BUAH PINGGANG SAYA TELAH ROSAK. SAYA TELAH MENJALANI HEMODIALISIS SELAMA 2 TAHUN SEBANYAK 3 KALI SEMINGGU, BACAAN GULA DALAM DARAH SAYA TIDAK PERNAH TURUN DIBAWAH PARAS 20M/MOL. ALHAMDULILLAH SETELAH SEMINGGU MENGAMALKAN JUS ALKALI HIMAX5, KANDUNGAN GULA SAYA TELAH TURUN KEPADA 8M/MOL. BADAN SAYA TERASA LEBIH SIHAT DAN BERTENAGA, MATA KIRI SAYA TELAH DAPAT MELIHAT DENGAN JELAS SEKALI DAN SAYA SUDAH BOLEH MENGELUARKAN AIR KENCING DENGAN LEBIH KERAP. ALHAMDULILLAH, TERIMA KASIH KEPADA HIMAX5.


No comments:

Post a Comment