Sunday 21 September 2014

MASALAH BUAH PINGGANG DAN CARA PERAWATAN



PUNCA MASALAH BUAH PINGGANG:

  1. Kencing manis
  2. Tekanan darah tinggi
  3. Pengerasan arteri ( yang merosakkan saluran darah di dalam buah pinggang)
  4. Radang buah pinggang (nefritis).
  5. Penyakit buah pinggang polistik  (masalah bentuk atau saiz buah pinggang)
  6. Gangguan buah pinggang metabolik (faktor keturunan)
  7. Pengambilan ubat-ubatan yang menjadi toksik kepada tisu buah pinggang.

TANDA-TANDA MASALAH BUAH PINGGANG:

  1. Mata, tangan dan kaki bengkak.
  2. Tekanan darah tinggi
  3. Sering keletihan
  4. Sesak nafas
  5. Hilang selera makan
  6. Loya dan muntah-muntah
  7. Selalu merasa haus / dahaga
  8. Rasa busuk dalam mulut atau nafas berbau
  9. Penurunan berat badan
  10. Gatal-gatal kulit yang berterusan
  11. Otot bergerak-gerak atau kekejangan
  12. Warna perang kekuningan pada kulit
  13. Air kencing yang keruh atau berwarna teh. 


CARA PERAWATAN

  1. Bagi pesakit masalah buah pinggang adalah amat disarankan mengambil Himax dalam dos yang sedikit daripada biasa. Dosnya adalah hanya sekadar 500 ml air sehari iaitu dengan kadar 21 titik jus alkali. Habiskan dalam sehari ketika perut kosong.
  2. Amalkan mandian dengan teman aura setiap hari dengan kuantiti 3 sudu dalam satu baldi air.
  3. Amat disarankan membuat rendaman kaki 3 kali seminggu secara berselang seli. Caranya adalah dengan 1 sudu teman aura dalam satu besen air. Jika menggunakan air batu, lakukan di siang hari (petang) ataupun air suam ( setengah jam sebelum tidur). Aroma teman aura yang disyorkan adalah Lavender @ Rose. Ia dapat memberikan suatu rasa ketenangan kepada anda.
  4. Sebaiknya, anda jangan cepat mempertimbangkan untuk membuat dialisis kerana dikhuatiri kesan sampingan yang berpanjangan terhadap tubuh. Teruskan penggunaan seperti yang disarankan.

TINDAKBALAS PENYEMBUHAN:

  1. Setiap orang akan mengalami tindakbalas penyembuhan berbeza mengikut tahap kesihatan. Namun jika anda ada mengalami sakit kepala, lenguh badan, sukar tidur malam, anda boleh mengurangkan pengambilan dos kepada 19 titik dalam 500 ml air untuk sehari. Ini adalah kerana tubuh masih tidak dapat menerima penawar ini, lakukan secara perlahan-lahan dan berterusan supaya tubuh sebati dengan penawar Himax5 ini.
  2. Diingatkan juga supaya anda meneruskan pengambilan ubatan hospital seperti biasa. Ini kerana tahap kebergantungan anda terhadap ubatan hospital adalah masih di tahap terlalu kuat. Sedikit demi sedikit tubuh akan mulai segar dan insyaAllah atas nasihat doktor, dos ubatan akan dikurangkan sehinggalah tidak perlu lagi bergantung kepadanya.

ANTARA TESTIMONI HIMAX5:

MOHD ALI BIN ZAKARIA (37 TAHUN)
KAPAR SELANGOR 
(013-3281499)


Saya menghidap penyakit kencing manis yang menggunakan insulin, dicucuk sebanyak 4 kali sehari. Kencing manis yang dialami sangat teruk telah menyebabkan hampir kesemua jari kaki saya dipotong, mata kiri saya hampir buta dan paling teruk, buah pinggang saya telah rosak. Saya telah menjalani hemodialisis selama 2 tahun sebanyak 3 kali seminggu, bacaan gula dalam darah saya tidak pernah turun dibawah paras 20m/mol. Alhamdulillah setelah seminggu mengamalkan jus alkali HIMAX5, kandungan gula saya telah turun kepada 8m/mol. Badan saya terasa lebih sihat dan bertenaga, mata kiri saya telah dapat melihat dengan jelas sekali dan saya sudah boleh mengeluarkan air kencing dengan lebih kerap. Alhamdulillah, terima kasih kepada HIMAX5. 




HJ SAHARANI BIN HASHIM (PESARA TENTERA), (73 TAHUN)
SETIAWAN, PERAK 
(019-437 6160)


Saya menderita pelbagai penyakit kronik sehinggalah saya terpaksa menjalani dialysis lebih 11 tahun lalu. Buah pinggang saya gagal berfungsi dan saya hanya mampu terbaring di atas katil setiap kali selepas mencuci darah. Alhamdulillah bermula bulan Mei 2012 saya telah mencuba Jus Alkali HIMAX5 dan dalam masa 45 hari doctor pakar terkejut setelah mendapati buah pinggang saya berfungsi semula. Saya tidak lagi letih setelah menjalani dialysis, badan segar dan ceria malahan saya mampu membawa kereta untuk perjalanan yang jauh walaupun baru lepas melakukan dialysis. Badan saya mula berpeluh, kencing sudah kerap dan pembuangan air besar semakin lawas. Saya terus berkongsi agar lebih 30 rakan yang menjalani penyakit yang sama dan penyakit-penyakit kronik yang lain. Alhamdulillah hidup saya sekeluarga serta anak cucu telah banyak berubah. Terima kasih HIMAX5.





No comments:

Post a Comment